Translate

Wednesday, July 11, 2012

Solo Ride to Songkla, Koh Samui, Kao Sok National Park, Koh lanta, Satun

So seawal 6 pagi aku menghala perjalanan ku ke Betong, Pangkalan Hulu, Perak yakni  sempadan Malaysia- Thailand secara solo. Seriuosly aku belum cross border via Betong ni. As per advise by Murahguru aku masuklah through Betong. Alhamdulilah, I made it tak ada sangkut. Seperti besa pas cop pasport, aku di datangi beberapa imigresen Thai sambil bertanya  ke mana arah ku. Aku cakaplah aku nak ke Songkla. Derang amat kagumlah, sambil ckp "wah, lady by bike..good2", aku senyum je lah dan say thanks. Setelah selesai semuanya, aku pun ride lah, sambil melefer nengok view empangan, ntah aku pun x sure nama empangan ni. Taffe siyoookkkk lah nak melefer, lepaslah gian nak melefer. There's a few of army along the road with their weapons and also kereta kebal dan road block, aku tengok ja lah.  Setiap road block aku lalu, aku angkat tangan sebagai tanda penghormatan lalu kawasan mereka. Alhamdulilah, all smooth along the way. Aku pun ridelah sampai ke Songkla alone. Yang best nya, dah sampai Songkla nak gelap dah la, dengan angin sepoi2 bahasa macham ribut aku pun park baik punya tara nak carik tempat untuk bermalam. Sekali  aku nengok awan itam datang baik punya, hah kelam kabutlah aku campak soma barang box aku. Lenjun, hahahaha

Songkla







With her, untill in the middle of the night ...hehehe









Aku dok pikir musti ada jalan nak g tang kipas ni, taffe x da rexeki next time lah

Cam ni lah, bila overelander posing sendirik ambik gambo pun sendirik





Mari mengoffroadkan diri tepi pantai di kala hujan dan angin yg amat kencang...i likeeee


Koh Sa Mui

Hujan sepanjang perjalanan, syukur alhamdulilah..hujan rahmat, Terima Kasih Tuhan. Aku ni kira mabuk laut bila naik feri, sampai tahap bila mau sampai daaa. So aku pun merayau lah bila aku sampai ke Koh Sa Mui. Aku ni bukan reti duk diam, habis satu Sa Mui aku pusing.










Betapa jinak nya ghimau nih...













Memang habit aku bila ride, aku early bird, mesti wake up early seawal 5pg waktu tempatan.









Kao Sok National Park

Setelah puas merayau Koh Sa Mui, aku menghala ke Khao Sok, nak bertapa dalam hutan plak. Setelah selesai sesi bertapa kat pulau dan tepi pantai.



 You can fixed it in ur batroomlah the cerek ayaq










Koh Lanta

My next destination is Koh Lanta before check in Malaysia, Macham besa dan akan besa aku merayau lah keja aku.















Aku sorang2 ja stay kat cni, tengah malam. Jiran depan aku minah salleh dah check out bil aku check in...emmm bukan best pun, taffe x best lah aku suka. Kalu best aku x mai dah laaaaa




Star Bees? Aku lepak sambil menikmati secawan teh..wahhh heaven sambil layan perasaan nengok pantai...what the feeling i have..pa pun bukan best pun, ahaks


Satun

Time to go home. Emmm...bila sampai border Wang Prachan aku jiwa kacau dah, mana x nya nak masuk Mesia dahhh. Sekejap ja masa berlalu, aku rasa x mau balik lagi, ride x puas. Aku stay satu malam kat Satun, nice town. Aku pun merayaulah pekan Satun ni, kira pekan koboi lah pada pandangan aku. Makanan kat cni, dun wori mostly all muslim, murah plak tu heaven off food dan ada yg boley berbahasa Melayu.


Bila aku lalu cni aku musti stop kat cni, my peberet land mark





Bila aku nak masuk ja Mesia ka, Thailand ka pegawai imegresen pun CSI aku nak kemana, sorang ka, x takut ka n bla2.....aku senyum n say thanks jek laaaa


Wang Kelian, Perlis port paberet aku kat cni sebelum aku melefer sampai lebam sebelum pulang ke Key Ell.

 











No comments:

Post a Comment